Outdoor fitness

Dit is een pittige en gezellige training voor de gevorderde en beginnende sporter.
De training bestaat uit kracht- en conditieoefeningen die je op eigen niveau uitvoert, hierdoor blijft het leuk en voorkom je blessures.

Wat kun je verwachten?
De kracht- en conditieoefeningen worden kort uitgelegd in een lichtere en zwaardere variant, zodat je zelf kunt kiezen wat bij je past.
Onder een lekkere beat, genietend van het park en de buitenlucht ben je samen met een fijne groep fit aan het worden.

Praktisch
De maximale groepsgrootte per training is 12 deelnemers, er zijn daarom meerdere groepen op de woensdag en zondag waarvoor je je kunt aanmelden.

De training duurt 50 minuten.
Kosten zijn €7,- en zijn alleen via strippenkaart van 5 of 10 strippen te betalen. Het verkrijgen van een strippenkaart staat uitgelegd bij ‘tarieven’.
De strippenkaart is een jaar geldig, ingaand vanaf de eerste strip.

Zelf altijd een flesje water en handdoekje (matje) meenemen.
Sleutels e.d. zelf bij je dragen en dus zo min mogelijk meenemen.

Gelieve geen eigen kinderen meenemen naar de training, dit is echt helemaal even jouw moment.
Fietsen worden gestald op het meetingpoint.

Proefles
Wil je een proefles (gratis) meedoen dan ben je van harte welkom.
Plan een proefles in via de agenda


Zondagtraining
Wout van Dooren en Thomas van der Vliet verzorgen de outdoor-fitness op de zondag.

Meetingpoint: Watertoren, Oranjepark in Vlaardingen
Er zijn zondags meerdere groepen.
1 groep van 08.30 t/m 09.20 uur
2 groepen van 09.30 t/m 10.20 uur

Een groep gaat door bij minimaal 5 deelnemers en wordt bij minder deelnemers onderverdeeld.
Het aanmelden geschiedt middels een boeking in de agenda

Woensdagtraining
Deze training wordt verzorgd door Wouter van Sligtenhorst.
Meetingpoint: Watertoren Oranjepark in Vlaardingen
Er is 1 groep; van 19.45 t/m 20.35 uur
(Evt. extra bloktijden worden gecommuniceerd via de appgroep)
Het aanmelden geschiedt middels een boeking in de agenda

Corona regels

  • We houden gedurende de gehele training minimaal 1,5 meter afstand.
  • Blijf binnen wanneer je last hebt van neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten of verhoging of koorts.
  • Bij twijfel blijf thuis.
  • Materialen worden ontsmet voor en na gebruik.
  • Het is mogelijk om voor en na de training de handen te ontsmetten.

Doelgroep

  • vrouwen en mannen die fysiek en mentaal sterker, gezonder en fitter willen worden samen met een gezellige groep mensen.
  • vrouwen en mannen die motivatieproblemen hebben om te gaan sporten.
  • zij die een zomer / winterstop hebben bij hun eigen sportclub.
  • kandidaten die aan het trainen zijn voor een beroep bij defensie of justitie.

Voordelen
De training in de buitenlucht kan ontstressend werken en door de fysieke en mentale uitdaging in de training zul je na de training regelmatig een gelukszalig gevoel (endorfine) ervaren.
In een groep trainen met andere mensen van verschillend niveau werkt motiverend en pusht je makkelijk verder om het maximale uit je training te halen. De coach begeleidt en motiveert je in het bereiken of verleggen van je grenzen.

Sporten moet leuk zijn om het te willen blijven doen.

Fiftyfit 55+

Bij ons traint iedereen samen, of je nu lang, kort, sterk, slap, jong, wat ouder, gezet of dun bent. Doordat de leden bij ons op hun eigen niveau trainen is er geen bewijsdrang en kom je echt helemaal voor jezelf naar de training om fit te worden of te blijven.

De coaches houden ook in de gaten of iedereen binnen zijn of haar eigen grenzen traint. De trainingsvormen en oefeningen zijn aan te passen aan het eigen niveau zodat iedereen zijn trainingsprikkel kan halen.

Project Gezond oud worden in Vlaardingen

2CoachMe Academy heeft in juli 2018 samen met anderen sportieve partijen het convenant ‘Gezond oud worden in Vlaardingen’ getekend, met als doel ons in te zetten voor de ouder wordende Vlaardinger.

Gezond Oud door Fitness

Door veroudering en minder lichaamsbeweging/prikkels voor de spieren, worden de spieren korter en dunner.
Ze geven daardoor minder steun aan de botten die het skelet vormen.
Veel 55-plussers hebben door een bourgondische levensstijl last van overgewicht, de pezen en gewrichten moeten hierdoor meer belasting dragen.
Gewichtstoename wordt veroorzaakt door het consumeren van meer energie dan dat er wordt verbrand. De overtollige energie wordt als vet opgeslagen in het lichaam.
Er is sprake van overgewicht als er zoveel vet in het lichaam aanwezig is, dat dit nadelige consequenties voor de gezondheid heeft.
Afvallen voor ouderen is moeilijk.
Bij het afvallen is het van belang dat iemand vooral vetmassa verliest en zo min mogelijk spiermassa. Maar het verlies van spiermassa is moeilijk te voorkomen. Dat geldt bij volwassene maar vooral bij ouderen. Ook bij behoud van lichaamsgewicht neemt spiermassa met het ouder worden af.
Afvallen zal bij ouderen dan ook altijd gepaard moeten gaan met (spier)training.
De krachttraining werkt ook breukpreventief doordat de dichtheid van de botten toeneemt.

We zien je graag bij een training, tot snel!

Recensies

Meld je aan

[eventer_list ids=”789,1313″ view=”minimal” venue=”name” count=”3″ pagination=”yes”]
Weersverwachting
Vlaardingen

Weeronline.nl – Meer weer in Vlaardingenweeronline.nl Altijd jouw weer