MindFitness

Ben jij die drukke millennial die vol in het leven staat en meer mentale rust en/of bewustwording wil creëeren
Dan kan MindFitness voor jou interessant zijn.

MindFitness is een mix van yoga (Yin,Yang en yoga Nidra), mindfulness, ademhalingsoefeningen (breathwork) en meditatie.
De sessies zijn pragmatisch en functioneel ingericht en worden verzorgd door Saskia Barendregt en Marianne Schram.

“Door te ervaren wat spanning is, kun je ook ervaren wat ontspanning is.”

Door de verbonden ademhalingsoefeningen komt je denkende mind tot rust en kom je in verbinding met je lichaam en je onderbewuste.

We besteden aandacht aan:

  • de mentale en fysieke ontspanning om zo een groter bewustzijn te creëren van lijf & brein
  • hoe om te gaan met mentale en lichamelijke weerstand en hoe deze los te kunnen laten
  • aandacht, plezier, focus en controle
  • stress kunnen loslaten en het hier en nu toelaten
  • hoe je uit het hoofd (rationele) kan komen en dichterbij je gevoel (essentie)
  • de kracht van ademhaling

de MAT als mentale spiegel
Wanneer je op de mat je gedachten en fysieke gewaarwordingen leert waarnemen, zul je ook in het dagelijks leven meer bewust worden van wat jij wilt.
Wanneer je op de mat je grenzen opzoekt en respecteert, zul je ook in andere situaties leren je grenzen te respecteren.
En als je op de mat je grenzen leert verleggen, zul je in het leven daarbuiten ook leren je ruimte in te nemen.

Urban style

Op de 4e verdieping van de stoere en nostalgische watertoren ben je welkom om even bij jezelf te zijn.
We zullen regelmatig andere inspirerende ruimtes bezoeken in de toren, zoals het watervat en het dak, die passen bij de MindFitness sessie.

Helma Staats;
“Ik ben nu 5x bij de MindFitness geweest en het is steeds een geweldige ervaring!

De dames Saskia en Marianne zorgen er iedere week op een bijzondere manier voor dat je mind tot rust komt!
Mede door de unieke locatie in de watertoren raad ik het iedereen aan om zo de balans tussen spanning en ontspanning te kunnen ervaren.”

Praktisch

Elke dinsdagavond van 19.45 uur t/m 21.00 uur
Aanmelden voor de MindFitness geschiedt via de agenda op deze website.
Een sessie duurt 75 minuten en kost 2 strippen (t.w.v. €14,-)

Ben je nieuw dan zal de coach jou aan het einde van de sessie vragen hoe het is bevallen en uitleg geven over het lidmaatschap en de strippenkaart.
Na de eerste sessie heb je de keus om een strippenkaart aan te schaffen of wanneer je het bij deze ene keer wilt laten een eenmalig betaalverzoek te ontvangen.

MindFitness is een onderdeel van 2CoachMe Academy.
Wij werken niet met abonnementen, je betaalt dus alleen als je komt middels de strippenkaart en is deze ook te gebruiken voor de outdoor-fitness trainingen.

Via een speciale MindFitness whatsappgroep onderhouden we contact over praktische zaken rondom de sessies, zoals wijzigingen en afmeldingen op het laatste moment.
Neem een dekentje of handdoek mee.
Na afloop is er ruimte voor een kopje thee.

Maak je reservering via de agenda.

Locatie

Adres:
2CoachMe Academy
Watertoren Vlaardingen
van Linden van den Heuvellweg 2
3134 AE Vlaardingen

We kijken naar jou uit!

En echt als allerlaatste een stukje ‘nice te know’ over de effecten die je kunt bereiken door deelname.

Vitale effecten op jouw; stresslevel, slaap en spierballen

Stresslevel; We hebben als mens ongeveer 3000 gedachtes per ‘wakker’ uur. Je gedachtes hebben veel effect op je humeur.
We vinden het normaal om het lichaam fysiek te trainen, maar het brein verdient ook training. Namelijk om je te kunnen focussen en spanningen los te kunnen laten.
Met MindFitness trainen we het brein om de aandacht erbij te kunnen houden en hier rust uit te kunnen halen. Deze innerlijke rust geeft ruimte voor meer energie, plezier en creativiteit.
Als we te veel mapjes op ons bureaublad open hebben staan worden we trager en moeten we harder werken voor hetzelfde resultaat.
Door yoga te beoefenen werk je ook actief aan het minimaliseren van je stresslevel waardoor je lichaam niet wordt benadeeld door een hoge dosering slecht cholestrol (LDL).
Slaap; In een tijd waarin je van alles wilt is het belangrijk een sterk en gezond lichaam te hebben. Je wilt de juiste keuzes maken, veel dingen tegelijk doen en overal het maximale uithalen. Piekeren leidt niet alleen tot stress, maar maakt dat je ’s nachts wakker ligt. Of wakker wordt en niet meer kunt slapen doordat duizend en één dingen door je hoofd gaan die je nog wilt doen. MindFitness leert je te ontspannen, gedachten te kalmeren en rust te ervaren. Dit heeft weer een positief effect op de nachtrust. Het stresshormoon cortisol neemt af door meditatie, lichaamsbeweging en een goede nachtrust. Wij zeggen; win-win-win
Spierballen; Door de meditatieve ademhaling en stretch op de spieren krijg je flexibelere spieren, sterkere focus en heb je minder kans op blessures. Sommige blessures, pijntjes en ontstekingen verdwijnen en dat is geen toeval.
Wanneer je yoga en sporten goed met elkaar weet af te wisselen dan versterk je de balans tussen kracht en flexibiliteit, je verlengt je spieren, traint je concentratievermogen en leer je om de adem en beweging met elkaar te verbinden.
Immuunsysteem; Door de mentale en fysieke ontspanning creëer je een grotere weerbaarheid en optimalere immuniteit (afvoer van afvalstoffen).
Meditatie heeft de beste invloed op je immuunsysteem. Meditatie kan je een flinke boost geven en je mentale gezondheid verbeteren. Dit is geen vage claim, maar bewezen door onderzoekers van de Harvard University en de Justus Liebig University. De belangrijkste bevindingen waren een verbeterd immuunsysteem, een verlaagde bloeddruk en een verbeterde hersenfunctie.

Marieke:
De MindFitness bij 2CoachMe is een hele ervaring en een aanrader!

Het is echt fitness voor je brein. De ene week iets meer mindfulness door Saskia en de andere week wat meer yin yoga met Marianne met focus op zelfbewustzijn en omgaan met fysieke ‘ongemakken’ van de yin houdingen.

Al vanaf het begin doe ik dit wekelijks. De mindfulness oefeningen en ademhalingsoefeningen zijn gelijk toepasbaar in het dagelijks leven en het helpt! Je wordt meer bewust van focus (of het niet hebben van focus).

Bovendien is het een hele inspirerende omgeving in de Watertoren, het gebouw wordt gebruikt bij oefeningen (op het dak of in het waterbassin) en dat maakt het dynamisch en extra leuk.