MindFitness

MindFitness is een mix van yoga (Yin,Yang en yoga Nidra), mindfulness, ademhalingsoefeningen (breathwork) en meditatie.

“Door te ervaren wat spanning is, kun je ook ervaren wat ontspanning is.”

Door de verbonden ademhalingsoefeningen komt je denkende mind tot rust en kom je in verbinding met je lichaam en onderbewustzijn.

We besteden aandacht aan:

  • de mentale en fysieke ontspanning om zo een groter bewustzijn te creëren van lijf & brein
  • hoe om te gaan met mentale en lichamelijke weerstand en hoe deze los te kunnen laten
  • aandacht, plezier, focus en controle
  • stress kunnen loslaten en het hier en nu toelaten
  • hoe je uit het hoofd (rationele) kan komen en dichterbij je gevoel (essentie)
  • de kracht van ademhaling

de MAT als mentale spiegel
Wanneer je op de mat je gedachten en fysieke gewaarwordingen leert waarnemen, zul je ook in het dagelijks leven meer bewust worden van wat jij wilt.
Wanneer je op de mat je grenzen opzoekt en respecteert, zul je ook in andere situaties leren je grenzen te respecteren.
En als je op de mat je grenzen leert verleggen, zul je in het leven daarbuiten ook leren je ruimte in te nemen.

Urban style
Op de 4e verdieping van de stoere en nostalgische watertoren ben je welkom om even bij jezelf te zijn.
We zullen naast de reguliere ruimte op de 4e of 5e regelmatig andere inspirerende ruimtes bezoeken in dezelfde toren die passen bij bepaalde onderdelen van de MindFitness les.
De ene keer zal dit het dak zijn (bij mooi weer) en een andere keer het watervat met relaxerende beamer, licht en muziek effecten.

Helma Staats; “Ik ben nu 5x bij de MindFitness geweest en het is steeds een geweldige ervaring!
De dames Saskia en Marianne zorgen er iedere week op een bijzondere manier voor dat je mind tot rust komt!
Mede door de unieke locatie in de watertoren raad ik het iedereen aan om zo de balans tussen spanning en ontspanning te kunnen ervaren.”

Vitale effecten op jouw; stresslevel, slaap en spierballen

Stresslevel; We hebben als mens ongeveer 3000 gedachtes per ‘wakker’ uur. Je gedachtes hebben veel effect op je humeur.
We vinden het normaal om het lichaam fysiek te trainen, maar het brein verdient ook training. Namelijk om je te kunnen focussen en spanningen los te kunnen laten.
Met MindFitness trainen we het brein om de aandacht erbij te kunnen houden en hier rust uit te kunnen halen. Deze innerlijke rust geeft ruimte voor meer energie, plezier en creativiteit.

Als we te veel mapjes op ons bureaublad open hebben staan worden we trager en moeten we harder werken voor hetzelfde resultaat.
Door yoga te beoefenen werk je ook actief aan het minimaliseren van je stresslevel waardoor je lichaam niet wordt benadeeld door een hoge dosering slecht cholestrol (LDL).
Slaap; In een tijd waarin je van alles wilt is het belangrijk een sterk en gezond lichaam te hebben. Je wilt de juiste keuzes maken, veel dingen tegelijk doen en overal het maximale uithalen. Piekeren leidt niet alleen tot stress, maar maakt dat je ’s nachts wakker ligt. Of wakker wordt en niet meer kunt slapen doordat duizend en één dingen door je hoofd gaan die je nog wilt doen. MindFitness leert je te ontspannen, gedachten te kalmeren en rust te ervaren. Dit heeft weer een positief effect op de nachtrust. Het stresshormoon cortisol neemt af door meditatie, lichaamsbeweging en een goede nachtrust. Wij zeggen; win-win-win
Spierballen; Door de meditatieve ademhaling en stretch op de spieren krijg je flexibelere spieren, sterkere focus en heb je minder kans op blessures. Sommige blessures, pijntjes en ontstekingen verdwijnen en dat is geen toeval.
Wanneer je yoga en sporten goed met elkaar weet af te wisselen dan versterk je de balans tussen kracht en flexibiliteit, je verlengt je spieren, traint je concentratievermogen en leer je om de adem en beweging met elkaar te verbinden.
Immuunsysteem; Door de mentale en fysieke ontspanning creëer je een grotere weerbaarheid en optimalere immuniteit (afvoer van afvalstoffen).
Meditatie heeft de beste invloed op je immuunsysteem. Meditatie kan je een flinke boost geven en je mentale gezondheid verbeteren. Dit is geen vage claim, maar bewezen door onderzoekers van de Harvard University en de Justus Liebig University. De belangrijkste bevindingen waren een verbeterd immuunsysteem, een verlaagde bloeddruk en een verbeterde hersenfunctie.

Praktisch
Aanmelden voor de MindFitness geschiedt via de agenda op deze website.
Een les kost 2 strippen (t.w.v. €14,-)

Een proefles is mogelijk, maar i.v.m. de flexibiliteit van aanmelding niet gratis.
Je betaalt alleen wanneer je komt en kunt.
Betalingen van verdere lessen geschieden middels de strippenkaart.
Neem een dekentje mee. Na afloop is er ruimte voor een kop thee.

Locatie
Adres 2CoachMe Academy
Watertoren Vlaardingen
van Linden van den Heuvellweg 2
3134 AE Vlaardingen

We kijken uit naar jou!